lördag 31 oktober 2009

Hysteriska observationer och morgondopp

Igår började jag mina observationer. En helt hysterisk upplevelse! Jag blev runtslussad till en massa olika klasser och fick titta på en del lektioner vilket var helt ok. På rasten satte jag mig på en bänk och så kom det fram en liten tjej och frågade om hon kunde få min autograf. Jag tyckte det var lite konstigt men gav henne glatt en. Helt plötsligt står det ca 100 ungar runt mig med papper och penna och vill också ha. Jag börjar skriva för glatta livet fram tills det kommer lärare och ordningselever som kommer och sjasar bort massan. Sen fick jag följa med på en ny lektion och när eleverna börjat jobba kom läraren fram och frågade efter en autograf hon också. Väldigt underlig upplevelse. Dagen fortsatte på samma tema med en massa rännande och sjungande barn som ville visa upp sina engelska barnramsor för mig.

Men det var inte så dagen började för mig... Halv sex imorse var jag och två andra tjejer uppe för att möta upp en indisk kvinna som tog oss med ner till Ganga-ji för ett morgondopp. Det var uppfriskande, lerigt och kallt. Jag doppade mig fem gånger (man ska antingen göra fem eller elva men jag tog det säkra före det osäkra). Sen duschade jag varmt och gick och la mig och sov igen :)
Tyvärr var det så mörkt när vi var iväg att jag inte lyckades få några bilder (får bli ett dagsdopp någon dag istället). Så idag bjuder jag på lite bilder från omgivningen istället:

Vävare in action.


En lerman på ghaten.


A good name for a ghat?

1 kommentar:

  1. Hej! Det var roligt att höra din röst även om vi blev lite skärrade av budskapet. Skönt att du är ok igen. Pussar o kramar
    Anna-Britta o Stig

    SvaraRadera