torsdag 8 oktober 2009

Joggrunda, dagstidning, saree och försvunna pengar

Idag har det varit en mycket underlig dag... Jag studsade upp vid 06.00 för att åka till BHU (Banaras Hindu University) för att jogga. Det var väldigt skönt att äntligen komma igång och vi sprang väl cirka 3 km vilket räckte gott och väl eftersom det fortfarande är väldigt varmt på morgnarna.

Efter frukost belönade jag mig med en kaffelatte och en cheesecake :) Passade också på att köpa den där dataväskan jag spanat in, vilket var tur eftersom den bara fanns kvar i ett exemplar av den färgen jag gillade.
När jag kom tillbaka hem och äntligen satte mig för att plugga fick jag reda på att vi var med i dagens tidning så jag var förståss tvungen att springa iväg och köpa mig en :) Stort uppslag i nöjesbilagan fick vi...


Bilden nedanför är jag med på, men det är svårt att fota en tidningsbild...

Efter lunch hade vi hindi på taket. Det är ganska vårt med hindi, men för att inte ha några som helst förkunskaper om ord eller hur alfabetet ser ut så tycker jag att vi är jätteduktiga som både läser, skriver och pratar!
Eftersom jag hade varit så duktig och joggat på morgonen tyckte jag att det var ok att hoppa över yogan en gång, och istället åkte vi iväg för att köpa Diwali-kläder. Diwali är den 17 Oktober och då ska man ha nya kläder. Jag hittade en saree i, gissa vilken färg, just det: blått (bild på denna kommer efter Diwali).
Men innan saree-shoppingen så tyckte vi att det var en bra idé att ta ut pengar. En av killarna gick in först. Precis när hans sedlar började rulla så dog strömmen och hans pengar hade inte kommit ut. Han ringde någon som kunde kolla hans banksaldo och fick beskedet att pengarna redan dragits från hans konto. Ganska mycket pengar. Väldigt mycket pengar. Så han fick snällt vänta kvar tills strömmen kom tillbaka en och en halv timme senare...
Som tur var så gick pengarna tillbaka in på hans konto i det ögonblicket och han kunde göra ett nytt försök som lyckades lite bättre.
Kort sagt kan man säga att det varit en intressant dag :)
Nedan bjuder jag på en bild från vår första hindilektion på taket. Mysigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar