tisdag 6 oktober 2009

Glasögonorm

Ja, ni läste rätt. Fast det betyder inte att jag hittat en glasögonorm... Jag har blivit en :P
I torsdags fick vi möjligheten att åka till optikern. Jag har ju klagat ett tag på att jag inte riktigt ser alla vägskyltar ordentligt när jag kör bil men jag har inte riktigt fått tummen ur, så nu var det ett bra tillfälle att passa på. Så jag fick göra en synundersökning (för 7 SEK) som visade att jag hade lite fel på båda ögonen. Sedan fick jag prova ut bågar.
Nu hade de inte direkt mycket att välja på, färgade bågar innebar runda glasögon á la Dr. Snuggles. Men till slut hittade jag ett par som jag tyckte var helt ok:

Fixade även ett par solbrillor med samma styrka som jag kan ha liggande i bilen :)

Tyvärr gick det inte att få styrka på de riktigt snygga solglasögonen så jag var lite tvungen att köpa ett par snygga brillor att ha när jag visar mig ute bland folk :)


Allt som allt gick hela glasögonkalaset, med alla tre paren och synundersökningen, inte ens på 400 SEK. Nu är det ju inte direkt några märkesbågar men jag tyckte ändå att jag kom undan väldigt billigt! Vad tycker ni?

Idag har jag varit på massage, hela kroppen i en timme :) Det var väldigt skönt! Det tillsammans med min dagliga yoga får mig att känna mig ganska smidig faktiskt. De hade massa trevliga behandlingar på den salongen så det får nog bli några turer dit när jag känner ett behov av att skämma bort mig själv :) Lägg också märke till mina nya örhängen som jag har fyndat för ca 2 SEK :)

6 kommentarer:

  1. Jättesnyggt Jennie! Billigt värre också ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken brutta! :-)
    Det gjorde ju inget att det va galet billigt heller... det får man typ en halv båge utan glas för härhemma! :-/

    Ja, de växer alldeles för fort men Thea minns dej iallafall & pekar glatt & vrålar Jennie när hon ser dej på bild!

    Vi tar så bra hand om din sambo så honom går det ingen nöd på minsann... han kommer se ut som far sin om alla fortsätter göda honom tror jag! :-)

    Ska hälsa alla! Ha de gött!

    Puss Puss!

    SvaraRadera
  3. Hihi. Vad du fyndar! Mycket billigt indeed. Dessutom passar du finfint i glajor. Du är väldigt lik din vackra mor i glasögon måste jag säga! :) Jag och Lina har haft Indisk afton idag i din ära! Pusspå.

    SvaraRadera
  4. miss u baby.. men söt e du iaf i dina nya glasögon. puss

    SvaraRadera
  5. Skönt att springa lite!
    Jag ska absolut lägga ut en bild på klänningen efter helgen. :)
    Allt klär en skönhet vettu.
    Hoppas allt är bra med dig. Här är det en underbar höstdag med fint väder och 7 grader varmt idag. Det blir en skogspromenad senare, men nu - plugg!
    Pusspå!

    SvaraRadera
  6. Hej gumman...jättesnygga glas hörrudu...och tack till Milla för den fina komplimangen :)
    Du är verkligen springarns tös...upp o jogga på morgonen...hmmmm....tycker din far är flitig som joggar på em.
    Kul att va lokal kändis????
    Ha det gott....skriver snart...puss o kram

    SvaraRadera