söndag 20 september 2009

Sol och bad


Idag har jag inte gjort något vettigt alls. Istället var vi några stycken som efter frukost tog en motor-riksha till ett hotell på andra sidan stan för att ligga vid deras pool. Efter en intensiv period med föreläsningar, sightseeing, fixande m.m. så var det otroligt skönt att göra något så vanligt som att sola. Första doppet märkte man inte ens nån skillnad mellan luft och vatten mer än att man blev något blötare...

Självklart så brände man sig lite... Men det kan man leva med :) En sån här dag lite då och då gör livet väldigt lätt att leva. Så skadade det ju inte heller att man syndade lite och tog sig en kall...

I övrigt så har vi infört en ny söndagstradition. Varje vecka ska vi testa en ny sorts prasad och betygsätta den. Prasad är "mat" som offrats till gudarna och sen återgivits till männskorna, eller kort och gott: indiska sötsaker. Resultatet kommer sedan läggas upp på en blogg där betyg och kommentarer återges. I slutet av vår vistelse ska vi jämföra betyg och se vilken som var godast resp. äckligast. Länk till denna blogg dyker upp här så småningom.

Imorgon kommer förhoppningsvis våra kläder från skräddaren :) Dessutom ska vi gå på lite upptäcksfärd i området så vi lär oss hitta lite bättre och så har vi en musikföreläsning på eftermiddagen/kvällningen. Inga större belastningar med andra ord. Men snart, snart, snart måste jag ta tag i att börja leta böcker till min uppsats...

4 kommentarer:

  1. Gött o lyxa till det lite också!

    SvaraRadera
  2. fy tusan va roligt du måste ha! jag är riktigt avundsjuk :) här är det ju liksom höst med stickade tröjor och mössa typ.. och du har apor på balkongen, jag har bananflugor i lägenheten. ungefär lika störande va? hoppas du har det jättebra! kram!

    SvaraRadera
  3. jag är önskar inte alls att jag var du just nu, nänä... :P puss!

    SvaraRadera