tisdag 22 september 2009

Morgonyoga och nya kläder...

Igår och idag gick vi upp kl 07.00 på morgonen för att göra yoga. Vi har ju en i gruppen som utbildar sig till yogainstruktör så vi har haft lite lyx... Det är skönt att komma igång så tidigt på morgonen, för efteråt kan man gå och äta frukost och komma igång att plugga (eller göra annat om man är omotiverad...). Jag har också fått en del boktips på böcker att läsa innan min uppsatas och en bok är beställd och kommer om fyra dagar. På lördag ska vi göra studiebesök på den skolan jag ska observera, så nu börjar det rulla lite.

Vi väntar också på att våra kläder ska komma från skräddaren. Det var sagt att de skulle komma på söndag eller måndag, men när de inte dykt upp igår och alla mina kläder var inlämnade för tvätt så tyckte jag att det var dags för en liten shoppingrunda. Billigt blev det även om det kanske inte hör till det finaste jag har i garderoben... Fyra par byxor och tre tunikor för inte ens 200 SEK. Sjalen är också ny men jag kommer inte ihåg vad den kostade, men det var inte så mycket. Jag är dock inte helt anständig på bilden eftersom man helst ska ha håret uppsatt. Men nyduschad som man är ville jag göra ett försök att låta det torka innan.

Nu ska jag vinna på plump innan det är dags för lunch.

Så här såg en av de nya out-fittarna ut:


4 kommentarer:

  1. Hehe, inte riktigt respektabel nej... =)

    SvaraRadera
  2. Tjusig outfit :)
    Du lär väl vinna plumpen så mycket som du tränat på det i sommar. Kul att shoppa så billigt - skulle jag med vilja göra
    Puss&Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker du är söt! Du representerar ju Sverige i de kläderna :) /Louise D

    SvaraRadera