torsdag 17 september 2009

På plats...

Äntligen hemma, eller åtminstone i vad som kommer vara mitt hem de närmaste fyra månaderna. Här är det jättevarmt och extremt fuktigt, men ganska skänt ändå trots att man blir svettig av att gå ur duschen ;)

Här doftar det väldigt mycket hela tiden. Kryddor, kor, bananer, sopor och en massa andra saker som är svåra att sätta fingret på. Man vänjer sig ganska snabbt. Maten är förövrigt underbar!!! Allt smakar jättegott! Tyvärr så är magen inte så van vid kryddorna än så jag har redan gått på imodium en hel dag... Men nu mår jag tip-top igen :)

Människorna här stirrar så mycket på vår grupp att det känns som om vi är där som en turist-attraktion för dem. Fast det gör inte så mycket, man vänjer sig vid det också.

Det svåraste att vänja sig vid är misären, alla fattiga tiggare, barn på tågstationen som saknar armar eller ben och som inte har något hem eller något annat val än att tigga. Det värker i hjärtat men man kan inte göra så mycket för att hjälpa dem på plats.

För övrigt kan jag berätta att jag överlevt dryga tretton timmar på ett indiskt natt-tåg, väldigt bekvämt var det :)

Idag har vi lämnat in tvätt, käkat bananpannkakor till frukost och hittat ett internet-café med trådlös, gratis, uppkoppling. Resten av dagen ska vi boka tid hos skräddaren, ha en föreläsning, samt försöka skaffa internet till vårt hus. Vårt hus förresten är helt grymt!! Utsikt över Ganga, som trots föroreningarna är väldigt vacker; tre badrum; rosa myggnät i vårt rum m.m. Bilder kommer längre fram :)

Jag mår fantastiskt bra just nu och håller redan på att förälska mig i Indien.

4 kommentarer:

  1. Det låter som att det är välsdans bra där borta! Längtar efter mer bilder.
    Pussar å Kramar från Katrin

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! :)

    Åhh, vad underbart det låter! Om du visste hur avundsjuk jag är på dig. Jag vill också se Indien! Det är ju en dröm som sträcker sig långt tillbaka i tiden för mig. Skönt att höra att du mår bra, trots att du käkar imodium. ;)

    Jag saknar dig redan oerhört gumman!
    Älskar dig! Puss.

    SvaraRadera
  3. ser härligt. ut.. synd att de ska vara så fattigt.. men lite tur ändå att du vart ute rest innan å vet att de e så i andra länder annars hade de väl varit en chock.. kul å se hur du har de å va du e me om på dagarna. hoppas du trivs bra hela tiden som du kommer va där. ha de bra nu sötis. puss å kram älskar dig!

    SvaraRadera
  4. Grym El dragning på korten. Den borde David ha en kopia på och förstora upp till tavla :)

    Puss & kram!!!

    SvaraRadera