tisdag 10 juni 2014

Minisemester

Jag har varit bortrest i helgen. Så fort jag kunde (kl.16) smet jag från jobbet för att hinna med tåget till Bryssel där jag skulle möta upp min fina vän. Tåget var lite försenad och jag gick lite vilse, men hann ändå se det viktigaste Bryssel hade att erbjuda. För att inte tråka ut er med alla detaljer så bjuder jag på lite bilder istället:


Den legendariske "brinnande elden" eller nåt...


Inget besök i Bryssel utan att titta på kisspojken.

Vackra Grand Place och så klart en "kwak"... Synd bara att vi lärde oss hur man ska dricka dem dagen efter...

På lördagen åkte vi vidare till Brygge som är en fantastiskt mysig stad med massa vackra hus daterade ca 1500:



Det blev speed-dating där också, men vi hann i alla fall med att prova den lokala(?) delikatessen(?) ostkuber med senap och sellerikrydda som sköljdes ner med lite körsbärsöl.... Living on the edge...

På söndag förmiddag åkte vi tillbaka till Bryssel och spenderade några timmar där med vad vi tyckte var viktigast: titta på stan och äta choklad =)



Söndag eftermiddag begav vi oss till "min" stad: Luxemburg. Där var det värmebölja och helgdag så allt var stängt. Utom restauranger, pubar och glass-hak. De prioriterar rätt bra här i Luxemburg.

Gissa om jag var trött på jobbet idag! Men nu ska jag återgå till mina normala rutiner och bloggen återgår till ordinarie program: vardagslivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar