tisdag 24 juni 2014

Lyxlunch

Idag har jag varit på Europaparlamentets översättaravdelning på lite internt utbyte. Det var kul att testa ett annat översättarprogram än Studio som vi har på kommissionen och se lite andra typer av dokument. När det var dags för lunch blev jag tillfrågad om jag ville äta med den praktikant jag besökte eller om jag hade andra planer för de hade planerat en lunch med någon chef(?) sen tidigare. Eftersom jag glömt min matlåda och inte ville gå över den stora vägen mitt i lunchrusningen tyckte jag att jag kunde kosta på mig att testa en annan lunchrestaurang (som antagligen skulle vara lite dyrare än normalt).

Det visade sig att restaurangen låg i anslutning till ett fyrstjärnigt hotell och att man "måste nästan ta en trerätters" och att det var "brukligt att ta affärspaketet" som innebär vin till maten. Så trerätters för 25 euro + vinpaket för 8... Jag började genast ångra mig lite och började räkna i huvudet hur mycket pengar jag hade på kontot. Det visade sig att jag inte behövde oroa mig för jag blev tydligen bjuden =)

Lyxemburg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar