tisdag 3 juni 2014

Bara jobb, jobb, jobb och jobb...

Igår var alltså min första dag på EU-kommissionen. Jag inledde som vanligt med att komma för tidigt :P
Har fått ett stort kontor som jag delar med en annan praktikant och en handledare som granskar alla mina texter. Jag har till och med ett ID-kort som jag måste bära synligt så fort jag rör mig i byggnaden. Råkar en vakt få syn på mig utan kortet blir det ett väldans liv!

Idag har jag gjort en full dag. Alltså halv nio till halv sex. Igår fick jag lite kortare arbetstid eftersom det var min första dag och massor av nytt att ta in. Jag tror jag somnade kvart i tio igår!

I mitt hus är det alltid ganska tomt. Jag vet inte om jag inte har samma tider som de andra för när jag äter och sånt, men det är aldrig någon ute i de gemensamma utrymmena samtidigt som mig. Antingen är de enstöringar allihopa eller så har jag av misstag blivit en...

Så det är inte så lätt att lära känna folk där jag bor. Desto lättare är det på kontoret. Dels så är det folk som tittar in för att säga hej, titt som tätt och dels så har de lite aktiviteter för sig med jämna mellanrum. Idag till exempel har jag varit på föreläsning om hur EU:s GD (Generaldirektorat) för utrikeshandel jobbar för att hålla jämna prisnivåer. Imorgon är det polsk fest på kommissionen där det blir quiz om Polen och röda/vita drinkar. På torsdag är det någon sammankomst för svenskarna i EU.

Jag ska försöka ta lite bilder imorgon på EU-området och lägga upp här. Det kanske blir någon från den polska festen också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar