tisdag 17 juni 2014

Helg och flytt

Helgen tillbringades i Lux och lördagen bjöd på ganska kyligt väder med mycket moln. Med andra ord: en perfekt dag för shopping! Fick inte tag i så mycket men hann se en hel del av staden som är fantastiskt vacker:



I söndags var det dags för mig att flytta. Trodde jag i alla fall. Så jag packade ihop mina saker tidigt på morgonen och städade rummet. Låste in alla grejer och drog iväg till parken för att njuta av solskenet. Klockan fyra var det uppgjort att jag skulle träffa föreståndarinnan och få nyckeln till mitt nya rum. Punktlig som jag är så var jag på plats i god tid innan. Jag fick min nyckel och hon sa åt mig att jag kunde flytta in klockan elva nästa dag. Va? Som om hon inte kunde meddelat det via mail när jag frågade vilken dag jag skulle få flytta in? Så det var bara varsegod att packa upp sängkläderna igen för ytterligare en natt.

Killen som bodde där innan hade varit snäll och lämnat lite grejer åt mig som han inte ville ta med hem igen. Jag och föreståndarinnan var in och kikade och han hade lämnat matlådor, mat, ett täcke, tvättmedel, tvål och toapapper. Hur schysst som helst.

När jag äntligen fick tillträde till mitt rum igår kväll inser jag att städerskan snott allt toapapper. Vem gör sånt? Tvålen var också borta. Jag som hade räknat med att det skulle finnas tog ju inte med mig nåt papper när jag flyttade och det var ganska sent så alla affärer var stängda. Men efter lite rotande hittade jag städerskans hemliga "toapappersgömma"... Roffade åt mig rullen och hängde den demonstrativt inne på mitt eget badrum.

Men imorse när jag vaknade så blev jag rädd att hon skulle tycka att jag snott det så jag ställde snällt tillbaka den där jag hittat den och köpte nytt papper idag... Men jag tycker fortfarande att det är konstigt...

Anyway, mitt nya lyxrum är 30 m2 stort, har pentry och eget badrum:




Så här kan jag nog bo i två veckor till =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar