söndag 22 november 2009

En Shopaholics bekännelser....

De flesta verkar tro att jag är i Indien för att plugga. Detta stämmer inte. Jag är här för att shoppa, shoppa och åter shoppa. Allt är galet billigt och det finns hysteriskt roliga saker och massor av vackra saker. Igår inhandlades 2 otroligt vackra överkast i tunt bomullstyg med typisk indisk design. Detta för fyndpriset av ca 30 kr per set (med kuddfodral). Och jag har ju redan ett överkast hemma som jag aldrig vill byta ut....
Idag har det inhandlats 3 filtar och en varm sjal för nu kommer kylan. Dessa nyttosaker kostar också ca 30 kr styck så man har råd att köpa många.... Men kommer man verkligen behöva 3 filtar??

Skämt åsido, jag är här för att skriva en uppsats. Min fältstudie är klar, den saknar bara ett par kompletteringar. Jag har hittat en hög med böcker att läsa och planerar att besöka diverse bokhandlar under veckan. Är så gott som klar med seminarieserien, har bara en utflykt kvar att skriva om. Hindin har slutprov den 5 & 8 december så nu är det bara att repetera. Men man behöver bryta av studierna ibland med lite nöjen. Man kan inte fika varje dag för det är inte bra för tänderna (eller figuren för den delen), man kan inte gå och ta en öl hur som helst eftersom man måste åka till andra änden av stan. Shopping är nästan det enda som återstår vilket som sagt är ett väldigt billigt nöje i det här landet :)

Kommer lägga upp lite bilder på mina fynd inom de närmaste dagarna ifall det är någon som skulle vilja ha något medköpt. Blir lite dyrare med porto givetvis, men det är fortfarande överkomligt ;)

Veckan har varit seg och mest ägnats åt studier (och inte shopping som jag kanske gav sken av i början av inlägget) därav förseningen av uppdatering. Det är svårt att blogga när man inte har något intressant att berätta. Igår avslutades som sagt min fätstudie. Detta firades med lite shopping.... :P
På kvällen var det dags för födelsedagsfirande av två i gruppen. Ena födelsedagsbarnet stod för både matlagning och musikquiz. Mycket uppskattat. Till middag åt vi pasta och grönsaker, och lyxade till det med toast med hemmagjort vitlökssmör. Himmelskt gott:


Såhär såg det ut i köket under förberedelserna. Tur att det är gasspis då strömmen kom och gick lite som den ville under eftermiddagen och kvällen (som vanligt i Indien)


Är man på kalas får man bjuda till och vara lite extra fin. Är medveten om att det inte är det mest smickrande kortet på mig, men vill gärna visa min fina skräddarsydda silkespanjabi :)


Såhär fint var det dukat innan frosserierna började...
Efter maten var det musikquiz. Mitt lag förlorade första omgången och kom näst sist på andra. Jag var visserligen nöjd ändå, men nästa gång vill jag vara med i Pias lag. Grymmare musikquizare får man nästan leta efter ;)

Förmiddagen har tillbringats på tibetansk (eller om det var nepalsk) marknad där man sålde vinterkläder, filtar och sjalar. Allt för att rusta indierna inför den stundande kylan...

Det var en ganska trevlig marknad om än lite liten. Varm kommer jag hålla mig i alla fall :)


Cykelricksha är alltid trevligt att åka. Vi åkte dock autoricksha som är snäppet varmare :)

3 kommentarer:

  1. Kan hålla med om att det är lite shoppaholicvarning :)
    Men är det billigt så är det...eller hur...och man måste ju som sagt var unna sig LITE ibland...observera lite :)
    Saknar dig som attan...massor av kramar

    SvaraRadera
  2. Det e ju kul att ha sakerna i framtiden oxå för det är ju inte var dag man åker till Indien. Det e skönt att höra att du har det bra och att det går framåtuppsattsen=). Vi saknar dig här hemma nu. Längtar till Januari nu. Du måste kolla upp om du vill med på blom semester i augusti till Mallorca oxå. Hoppas det=) Kram/Ida m. familj

    SvaraRadera
  3. Kul med en update. :) Jag vill också vara i Indien och shoppa! Miss you. Puss.

    SvaraRadera