onsdag 13 januari 2010

En vecka i Kerala

Kerala ligger på Indiens sydspets, på västkusten. Temperaturen är behaglig året om och sjunker aldrig under 20 grader. Vi hade ca 30 grader de dagar vi var här. Resan hit tog ca 40 timmar, men av respekt för mina medresenärer och p.g.a. risken att tråka ut er har jag besparat er bilder från tågresan. Därmed vill jag inte säga att tågresan var tråkig, långt ifrån. Den var mycket mysig och tiden gick väldigt fort. Att beskriva hela veckan skulle ta mig ca en vecka att skriva, men jag vill ändå inte avsluta min blogg utan att få visa lite bilder därifrån. Håll till godo:


Marari beach i Kerala, inga turister, inga resaturanger, bara underbar strand och vackert hav.

Te-plantage i Cardamom Hills

2 blondiner på driven i Indien

Inkommande moln över Cardamom Hills


Vinglig elefanttur i de djungliga bergen.

Sött barn i elefantreservatet.

Dagarna före jul tillbringades på en sådan här flodbåt med god mat, öl och trevligt sällskap.


Julafton på Marari Beach. Dagens lunch bestod av pizza, öl, julevangeliet och Rom&Cola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar